fbpx

Hogy miért fontos, hogy észrevedd és kezeld, ha nehezem megy a dühöd kordában tartása? Rémesen egyszerű!

Mert ez mindenkinek teher és senki, de senki nem viseli jól, a környezetedben!

Ráadásul, ha sokszor hagyod szabadon tombolni a haragod egy idő után megszokássá válik, irracionális leszel, szélsőséges és sajnos nagyon is beszűkült. Hagyj hát teret a másmilyen gondolatoknak is, engedd meg magadnak azt, hogy gondolkozz, mielőtt csapkodnád azt az asztalt.

Szóval, ha nem kívánsz egy zsémbes undok emberré válni…

…akivel senki nem érzi jól magát és akivel senki nem akar majd randizni, ölelkezni, vagy épp ágyba bújni, akkor ideje, hogy tegyél egy kis szemlét az életben. Mert a felszabadultságodnak TE magad vagy a kulcsa és nyilván az sem igaz, hogy neked semmi se sikerül. Az élet akkor is ontja rád a feladatokat, ha így reagálsz meg akkor is ha másként. Csak neked sokkal könnyebb lesz megoldásokhoz jutnod, ha nem ragadsz le a mérgelődésnél. 

canva.com

Figyi, tényleg ne TE legyél már folyton “a hülye”, aki másokon felidegesíti magát! 

Nézzük inkább meg, mik is azok a technikák, amikkel segíthetsz magadon, hogy ne csak átlendülj, de ki is tudj lépni a méregzsákodból:

időt kérek” – vagyis számolj el tízig. Vagy százig… mindegy, a lényeg, hogy beleférjen jónéhány mély belégzés és kilégzés. Talán most azt mondod, hogy “Ez de dedós”, de talán előbb próbáld ki, aztán mondj vélemény! 😉 

„lépj hátrébb 2 lépést” – bizonyos esetekben tényleg jobb kicsit kivonulni a helyszínről. Sok mindenre ad esélyt ez a technika, mondjuk például arra is, hogy ne érd el az asztalt, de komolyan, ha nem látod effektíve a személyt, a helyzetet, már esélyed van, hogy reálisabb legyél.

„próbáld megtalálni a nyomógombot” – valamiért, valakitől ebbe az állapotba kerültél. Tehát, valaki, valami így hat rád. Keresd meg és vizsgálgasd meg ezt egy kicsit. Valóban ez, valóban ő volt az oka? Ugyanis megdöbbentő, de sokszor bizony nem is az ellen, nem akkor tör ki belőlünk a jó öreg bosszankodás, amikor a helye, ideje lenne, hanem amikor elfogy a kontroll. Ezt azért jó ha tisztázzuk.

„Vezesd le” – persze ez nem az azonnali kitöréseknél jó módszer, de tény,hogy azok, akik rendszeresen adnak maguknak lehetőséget, hogy fizikailag lemerüljenek, vagy feltöltődjenek, sokkal jobban viselik a napi feszültségeket. Sportolj hát! De nagyon fontos, hogy mit! Csak azért, mert mindenki fut, azért ne menj futni, mert, ha olyan sportot választasz, ami nem neked való, csak egy újabb feszültségforrást illesztesz be az életedbe. Hagyj erre időt magadnak és válogass! Annyi lehetőség van és az se baj, ha nem ragadsz le egynél.

„cserélj szemüveget” – nézd kicsit kívülről saját magad olykor. A probléma talán nem, de a lila köd el tud oszolni, ha nem engeded meg magadnak, hogy rád telepedjen. Nagyon ritkán van fekete, meg fehér, szóval nem feltétlenül biztos, hogy jó szemszögből nézel egy helyzetet.

„ne hibást, hanem megoldást keress” – ha kicsit átprogramozod a gondolataidat sokkal könnyebb helyzetben leszel. Sokszor a veszekedésre okod adó helyzetek bizony akaratlanok, a másik féltől is függetlenek. Ha azonnal lenyomod, leordítod, a gond nem oldódik meg, ti viszont nagyon összevesztek. 

„a harag rossz tanácsadó” – szerintem ezt nem most hallod először, bár ez eléggé hasal az előző tanácsokra is, de láthatod, van értelme, ha ilyen régóta mondogatjuk. Soha ne hozz döntést, ítéletet, amikor épp “elborult aggyal” gondolkozol! Ismétlem: SOHA!!!

„mosolyogva nehéz haragot tartani” – tudom, néha nagyon nehéz. Viszont olyan sok banális okot át lehet hidalni így. Nagyon sok olyan idegeskedés van, ami tényleg nem éri meg. Olykor tényleg megteheted, hogy szimplán kineveted magad, vagy akár az egész problémát. Próbáld ki, már csak a hecc kedvéért is! 😀

„találj megnyugvást” – OK, én is érzem ennek a tanácsnak hirtelen a képtelenségét, ugyanakkor tudom a hatását is. Ugyanis akik rendszeresen szánnak időt arra, hogy a testüket, gondolataikat hagyják kicsit szabadon pihenni, tényleg sokkal könnyebben képesek stresszhelyzetben is kontrollban maradni. Hidd el, nem akkora butaság, ha néha tényleg magadra zárod az ajtót és relaxálsz, meditálsz egy kicsit.

canva.com

Tény, hogy a düh, mint olyan, egy nagyon erős, ám igen emberi érzelem

Képes pusztítani és bizony, ha jól bánunk vele, ha képesek vagyunk kontroll alatt tartani, képes a segítségünkre is lenni. Hiszen úgy kapcsolja be és fogja gyors munkára az agyunkat, a testünket, ahogy semmi más. A segítségével képesek lehetünk megvédeni magukat váratlan támadásokkor, mások így tudják szinte gondolkodás nélkül megmenteni a balesetek áldozatait… viszont, ha kicsúszik a kezünkből az irányítás, abba nincs köszönet.

És, hogyan hat a párkapcsolatunkra, ha nincs a kezünkben a gyeplő?

Hát nem kérdés. Eleinte talán izgi egy impulzív társ. Talán a szerelmes időszakban meg tudja magának bárki magyarázni, hogy csak nagyon vehemens, tüzes, lobbanékony… az én párom. De hosszútávon? Türelmetlen, olykor ijesztő, igazságtalan, elnyomó. És még ennél is egy kicsit később… nevetséges, fárasztó és kifejezetten kellemetlen. És pont, mint a féltékenységnél, a legtöbb ember rájön, hogy nem az én dolgom. Semmi közöm hozzá, ez az ő baja…

Szóval itt az ideje, hogy felismerd! Azt is, ha te küzdesz nehézséggel a negatív érzelmek megélésében, azt is, ha a párod!

És egyet tartsatok nagyon szem előtt! Az, hogy kezelni, irányítani próbáljuk, nem ugyanaz azzal, hogy elnyomjuk. Ugyanis dühöt elnyomni nem szabad! SŐT! TILOS!! Meg kell érteni és meg kell tanulni kezelni, ugyanis az elnyomott düh talán nem hangos, de borzasztó rombolást képes végezni az elszenvedőjében. 

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

    error

    Ha tetszett kövesd a többi oldalunkat is!

    YouTube
    YouTube
    Instagram

    A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

    A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás